Skip to main content

Antipsykotisk medikament og lavkarbokosthold

Jeg opplever stor vektoppgang ved bruk av det antipsykotiske medikamentet Abilify hvis jeg spiser karbohydrater. Når jeg spiser lavkarbokosthold, går jeg ned i vekt, blodtrykket senkes, og beina blir mykere.

OBS: Denne artikkelen er eldre enn 2 år. Informasjon kan være utdatert.

Jeg tar 2000 g vitamin C, 1 tablett ekstra sterke B-vitaminer (Solaray), Sun Clorella 8 tabletter, 1 multivitamin, 1 doseringsskje Urbase og Bio-selen med sink+E-vitamin+C-vitamin+B6 og 40 mikrogram vitamin D og tran. Jeg opplever at dette gir meg mer energi i hverdagen.


Jeg er mye plaget med at leggene stivner til, og det er akkurat som en kniv som stikker i leggen når jeg løper. Dette skjer etter inntak av brød og melk en periode. Når jeg går over til lavkarbokosthold, forsvinner plagene. Jeg har gått til fysioterapeut uten at de sier annet enn at det er en mekanisk skade: Jeg mener derimot den er fysiologisk. Hva mener dere?

Jeg har nå i 5 uker spist egg, kjøtt, fisk, kylling og svin med salat til og kan nå løpe normalt og spille fotball. Hvis jeg inntar bare litt karbohydrater, går jeg opp 1–2 kg bare på 3 dager. Har dere noen kommentarer til ovennevnte?


Anonym

LES OGSÅ  Injiserbare slankemidler kan gi selvmordstanker

VOF: Det er en kjent at mange antipsykotika fører til vektoppgang, og det er derfor litt merkelig at psykiatere ikke anbefaler lavkarbokosthold for å motvirke dette. Dine kosttilskudd virker fornuftige, selv om du mangler det som trolig er viktigst for å motvirke psykose: vitamin B3 i store doser. Vi anbefaler at du leser våre artikler om psykiateren Abram Hoffer (1917–2009) og konsulterer en lege som bruker ortomolekylær medisin i behandling av psykiske lidelser for å justere dine tilskudd. I vår artikkelserie om lavkarbopionerer omtaler vi pionerer som har vist god nytte av høyfettkosthold/ketogent kosthold ved psykiske lidelser, hvilket er i tråd med dine erfaringer med lavkarbokosthold. DVP


Denne artikkelen handler om…



Kanskje du også vil lese…? 


Del gjerne med dine venner