Støtt Helsemagasinet med en donasjon

Helsemagasinet utgis av Stiftelsen vitenskap og fornuft. Du kan bidra til at flere får tilgang til faglig baserte kunnskaper om hvordan du kan bedre din egen helse og folkehelsa generelt, og samfunnet bedre kan ivareta enkeltindividers behov for velferd, frihet, sikkerhet og identitet.
Stiftelsen trenger økonomisk støtte for på en best mulig måte kunne utføre slike oppgaver. Vi er takknemlige for ethvert bidrag eller donasjon uansett størrelse.

Stiftelsen vitenskap og fornuft
Bjerkelundsveien 8 B
1358 Jar

kr.
Personlig informasjon

Kredittkortinformasjon
Dette er en sikker SSL-kryptert betaling.

Totalt bidrag: kr. 20 One Time

Forside > Arkiv > 2017 > YOGA helt enkelt!

Interessen for yoga har kommet og gått, og de siste årene har stadig flere har fått øynene opp for denne samlingen av mentale og kroppslige teknikker med tilknytning til de indiske religionene buddhisme og hinduisme.

Tekst Birthe Storaker    Foto Shutterstock

Forfatter: Bente Helene Schei
Tittel: YOGA helt enkelt! Øvelser og programmer for hele kroppen.
Utgiver: Cappelen Damm AS
Utgivelsesår: 2017 (149 sider)
ISBN: 9788202523121
Pris: kr 369, innbundet (cappelendamm.no)

Det finnes en rekke forskjellige retninger, og flere av dem brer seg over det ganske land, med tilbud om undervisning mange steder i landet.

Å starte med yoga er enklere enn mange tror. Yogaøvelser er veldig varierte og trenger ikke ta lang tid. Praktisering av yoga krever ikke kostbart utstyr eller spesielle lokaler. Det er lett å starte på et nybegynnernivå og jobbe seg opp i eget tempo. Men hvordan kommer man i gang med yoga hvis man ønsker å praktisere hjemme?

Annonse:

Hvis dette er noe du lurer på, vil du få god veiledning om grunnleggende yogateknikker ved å følge boka YOGA helt enkelt! av Bente Helene Schei. Hun har praktisert yoga i tjue år og boka hun har laget er til stor inspirasjon for å komme i gang med yoga hjemme. Hun veileder deg gjennom øvelser i klassisk yoga (hatha) – en av de opprinnelige yogaformene.

YOGA helt enkelt! inneholder først litt praktisk informasjon som du bør få med deg før du starter, slik som beskrivelse av sittestillinger, grunnleggende pusteteknikk og avspenning. Deretter presenteres flere ulike programmer med varighet fra ti til 90 minutter. Forfatteren har også viet to kapitler til øvelser for spesifikke områder som fordøyelse, nakke og rygg, samt balanse og konsentrasjon. Boka vil hjelpe deg til å oppnå fordelene praktisering av yoga kan gi deg, som bedre bevegelighet, balanse, redusere stress og få kroppen generelt i bedre form.

Boka er rikt illustrert og har nydelige bilder i svart/hvitt av Bente Helene i forskjellig yogastillinger.  Hun gir trinnvise instruksjoner slik at du forstår nøyaktig hva du skal gjøre.

Hvis du er nybegynner eller har drevet litt med yoga før og vil gjøre mer hjemme, vil du lett kunne følge forfatterens veiledning. Bokas logiske kapittelinndelinger og illustrerende sitater gjør den interessant å lese. Kanskje er det akkurat denne boka du trenger for å starte din yogareise eller bruke som et tillegg til din eksisterende praksis?

You may also like
Myseprotein
5G: Er Ericssons redning folkehelsas dødsstøt?
UR kraft + kolonial – Norges første ”kraftbar”
Alene i kampen mot kreft

Legg igjen et svar

Bitnami