Støtt Helsemagasinet med en donasjon

Helsemagasinet utgis av Stiftelsen vitenskap og fornuft. Du kan bidra til at flere får tilgang til faglig baserte kunnskaper om hvordan du kan bedre din egen helse og folkehelsa generelt, og samfunnet bedre kan ivareta enkeltindividers behov for velferd, frihet, sikkerhet og identitet.
Stiftelsen trenger økonomisk støtte for på en best mulig måte kunne utføre slike oppgaver. Vi er takknemlige for ethvert bidrag eller donasjon uansett størrelse.

Stiftelsen vitenskap og fornuft
Bjerkelundsveien 8 B
1358 Jar

kr.
Personlig informasjon

Kredittkortinformasjon
Dette er en sikker SSL-kryptert betaling.

Totalt bidrag: kr. 20 One Time

Forside > Arkiv > 2018 > Hydrolysert kollagen

Jeg har brukt Great Lakes hydro-lysert kollagen (se lenke her: https://vof.no/product/great-lakes-hydrolysert-kollagen/?mc_cid=f6337913b7&mc_eid=3d26272b8e) litt til og fra.

Det står på boksen at det kan brukes i varmt og kaldt drikke, noe som er praktisk fordi det løser seg raskt opp uten å
klumpe seg.

I en e-post fra Helsemagasinet står det at når det inntas på tom mage, tas det raskt opp. Selv kan jeg bruke det i en kopp fettkaffe om morgenen, slik at det blir det første jeg inntar om morgenen – bortsett fra rent vann. Gjelder dette med opptaket når det tas i fettkaffe?

Ettersom jeg er en beinskjør og halvgammel dame på 65 år, regner jeg med at dette er et gunstig tilskudd å ta for meg.

Hildegunn

Annonse:

VOF: Hvis du har normal tarmfunksjon, bør kollagen-tilskuddet brytes ned til aminosyrer, som raskt tas opp

fra tynntarmen. Fettkaffe er neppe noen hindring. Mot beinskjørhet anbefaler vi at du ved siden av kollagen får i deg alle viktige byggesteiner og kofaktorer, slik som vitamin D (solstråler!), vitaminene A, C og K2 og magnesium. Dersom du bruker melk og/eller melkeprodukter, trenger du neppe tilskudd av kalsium. Et variert høyfettkosthold med tilstrekkelig protein og lite karbohydrat vil tilføre resten av de omkring 20 næringsstoffene som trengs for å bygge sterke bein, jf. https://www.betterbones.com/bone-nutrition/20-key-bone-nutrients/. Som forsikring kan du eventuelt ta et bredspektret kosttilskudd.

Det er dessuten viktig å styrke beinbygningen med vekttrening, eventuelt ved å gå tur med relativt tung sekk, dans, jogging eller andre aktiviteter som belaster skjelettet. DVP

 

Legg igjen et svar