Skip to main content

Fordelene ved å faste er flere enn vekttap

Studie: I snitt gikk deltakerne ned syv kilo etter syv dagers vannfaste. Dessuten gjennomgikk organer betydelige systemiske endringer.

Vannfaste: Mange av helsefordelene ble først synlige etter å ha begrenset energiinntaket fullstendig i tre dager. Dette kom fram av en studie publisert i Nature Metabolism 1. mars, der 12 frivillige gjennomgikk en 7-dagers vannfaste (ingen mat).

Forskerne overvåket deltakernes fysiske tilstand og fant ut at de etter fasten gjennomsnittlig var 7 kg lettere. De fant også at langvarig faste fører til at flere organer i kroppen gjennomgår betydelige systemiske endringer.

Vannfaste påvirker kroppens proteiner

Det viste seg at flere 1000 proteiner (enzymer) ble påvirket av vannfasten. Saken er omtalt i The Epoch Times 9. april.

Vår kommentar:

Dette er nok en studie som viser at ulike varianter av kan gi bedre helse. IM

Aktuelt fra Helsemagasinet:

Alt du trenger å vite om faste
Periodisk faste ved psykiske lidelser
Faste beskytter mot bakterieinfeksjon
Periodisk faste
En praktisk veiledning til ketose og periodisk faste
Alt du trenger å vite om faste (og hvor lurt det er)
Faste i 12 dager – noen erfaringer

LES OGSÅ  Faste i 12 dager – noen erfaringer

Støtt det frie ord!

Du som støtter Helsemagasinet, støtter det frie ord. VI håper på din hjelp for å kunne sikre videre drift. Her ser du vår Spleis.

Norske barn og ungdommer har mange miljøgifter i kroppen / 2024 / Helsemagasinet vitenskap og fornuft

Denne artikkelen handler om…



Kanskje du også vil lese…? 


Del gjerne med dine venner